Ingatlan eladás vagy bérbeadás esetén érintésvédelmi (villamos biztonsági) felülvizsgálat

2021 Augusztusa óta jogszabály rendelkezik arról, hogy ingatlan eladáskor, illetve bérbeadáskor érintésvédelmi (villamos biztonsági) felülvizsgálatot kell elvégezni. Ennek célja, hogy a vevő tisztában legyen az ingatlan villamos hálózatának állapotával, illetve, hogy villamos eredetű balesetek, illetve tűzesetek száma csökkenjen.

Érdemes a szerződéskötés előtt elvégezni a vizsgálatot, mivel az esetleges hibák javítása költségekkel jár, és erről a leendő tulajdonos tudomást szerez.

A 27/2020 (VII.16.) ITM rendelettel módosított 40/2017. (XII. 4.) NGM rendelet alapján:

A használatbavételt követően időszakos villamos biztonsági felülvizsgálat elvégzéséről az üzemeltető a következők szerint gondoskodik:

f) a lakóépületekben lévő lakások villamos berendezésén felülvizsgálat végzendő

fa) bérbeadáskor és

fb) tulajdonosváltáskor;

A felülvizsgálatot arra jogosult személy végezheti, aki rendelkezik az ehhez szükséges szakképesítéssel, és dokumentációs kötelezettséggel jár.